Graffiti professioneel verwijderen

Het kan baldadigheid zijn, maar het is altijd erg vervelend. Graffiti op uw pand; het brengt meteen de hele uitstraling naar beneden. Bovendien wordt er vaak met goedkope en agressieve spuitverven of andere verfmiddelen gewerkt. Daardoor kunnen de onderliggende materialen worden aangetast. Op termijn leidt dat tot serieuze schade. Het is dus belangrijk dat u de graffiti tijdig en op een professionele manier laat verwijderen.

Wanneer graffiti op voorgelakt staal is gespoten, worden vaak agressieve middelen of straaltechnieken gebruikt om het te reinigen. Daarmee verwijdert u de graffiti misschien wel, maar de onderliggende materialen worden ook beschadigd. U blijft altijd een aftekening zien of de coatingslaag is aangetast.

Van Heemskerk verwijdert graffiti op professionele wijze van voorgelakt staal. We kunnen bovendien een nieuwe laklaag in dezelfde kleur aanbrengen. Deze hoogwaardige lakken worden op locatie bijgetint naar exact de juiste kleur. Zo brengen we uw gevel weer in de originele staat terug.

Bent u onlangs slachtoffer geworden van graffiti? Of wilt u bestaande graffiti nu professioneel verwijderen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

waarom van heemskerk?
  • Meer dan 20 jaar ervaring in de dak- en gevelpanelen en daarnaast ook in zowel nieuwbouw als renovatie.

• De graffiti wordt ter plekke hersteld, waardoor uw paneel in veel gevallen niet vervangen hoeft te worden.

• Kennis van alle types panelen, coatings en profielen.

• We worden ingezet door veel bekende panelenfabrikanten- en leveranciers.

• Reparaties worden uitgevoerd met bijpassende laksystemen, die naadloos aansluiten op de bestaande coating en lak op de panelen en profielen.

• We brengen ook anti-graffiti laksystemen aan om potentiële daders te ontmoedigen.

• Uw gevel of dak wordt weer in oorspronkelijke staat hersteld.

• Altijd een oplossing voor de schade! Of het nu gaat om repareren of vervangen.

Welke producten gebruiken jullie? Is dat hetzelfde als wat op de panelen zit?

Geen kleur of pand is uiteraard hetzelfde. Elke nieuwe coil heeft, ondanks dezelfde RAL code of naam, een andere kleur of inslag. Dit komt veelal doordat de meeste pigmenten voor lak en verf uit de natuur worden gewonnen en er hierdoor per levering verschil kan optreden. Bij metallic is er een andere dimensie wat ze in de vaktaal ''flop'' noemen. Dit is de wijze hoe de metallic deeltjes op het oppervlak rusten en wat voor een donker of licht effect kan zorgen! Vergelijk het met een langharig vloerkleed, de kleur verandert niet, wel als je eroverheen wrijft, dan krijg je lichte of donkere plekken.

Panden en beplatingen verkleuren altijd door de jaren heen! Eén van onze expertises is dat de kleur door ons in het werk ''bijgetint'' wordt met de juiste pigmenten, zodat de bestaande kleur evenaard kan worden.

Van Heemskerk beheerst de technieken om tijdens de reparatie de best bijpassende kleur te mengen! Wij streven er naar om de reparaties ''onwetend onzichtbaar'' weg te werken naar tevredenheid van de klant!

Hoe zit dat met kleurverschil?

Wat is een anti-graffiti laag of coating?

Anti-graffiti coatings zijn transparante lakken die zeer fijn van structuur zijn, gebaseerd op nanotechnologie. Door deze dichte structuur zal graffiti zeer moeilijk hechten aan de ondergrond en vandalen ontmoedigen. Tevens hebben deze coatings een vuilafstotende werking en zullen eenvoudig te reinigen zijn. Van Heemskerk is de kenner van anti-graffiti coatings en weet deze op de juiste manier te verwerken.

Let wel: door het toe te passen op alleen de onderste delen of  panelen wordt de kleur en glans dieper dan de rest.

• Als toplaag over bestaande laksystemen;
  • Lakken op basis van nanotechnologie;
  • Zeer dichte structuur, non hechting voor graffiti;
  • Vuilafstotend en eenvoudig te reinigen;
  • Alle kleuren;
  • Alle coatings.
Mijn anti-graffiti coating laat los, wat nu?

Sommige anti-graffiti coatings zijn niet of weinig UV-bestendig of chemisch resistent. Hierdoor bladdert de toplaag op den duur af. 2 component systemen daarentegen presteren veel beter en hebben een langere levensduur.

Voor wie werken jullie?
  • Panelenfabrikanten en -leveranciers;
  • Bouw- en montagebedrijven;
  • Reclamebedrijven;
  • Vastgoedontwikkelaars;
  • Verzekeraars;
  • Huurders en verhuurders;
  • Eindgebruikers;
  • Particulieren, etc.
Wat is jullie werkgebied?

Wij werken zowel landelijk als internationaal. Dagelijks voeren wij werkzaamheden uit in heel Nederland, België en Duitsland. Ook ver daarbuiten zijn we projectmatig actief, zoals in Noord- en Zuid-Amerika en het Midden-Oosten!

Herstellen jullie ook andere materialen?

Ja, het toepassingsgebied is namelijk erg breed, zie hiervoor andere delen op de website. Denk bijvoorbeeld aan het herstel van aluminium kozijnen en deuren. Maar we komen ook in aanraking met composiet- of houtconstructies. Meestal hebben we wel een oplossing, ook al staat het niet op de website.

Ik heb een schade, hoe kan ik het beste contact opnemen?

Het beste is om per email contact op te nemen met de betreffende regio expert, zie hiervoor aan de rechterkant van deze pagina. Graag wat fotomateriaal bijvoegen. Ook kunt u het webformulier invullen, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.

Niet alles is echter met een foto goed in te schatten en daarom zitten we met de werkopnames regelmatig door heel Nederland, Belgie en Duitsland. We kunnen daarom vaak wel wat combineren om bij u langs te komen en de schade te bekijken!