Aanbrengen van energiebesparende dakcoating

Ook in ons land kunnen de temperaturen flink oplopen. In de zomer draaien de airco’s vaak op volle toeren om de temperatuur binnen werkbaar te houden. Met een reflecterende energiecoating op dak (en gevel) hoeft er minder gekoeld te worden. Dat maakt het binnenklimaat aangenamer en scheelt aanzienlijk in de energiekosten.

Reflecterende energycoatings is milieuvriendelijk en bestand tegen hitte, vorst, vuil, mos etc. In veel gevallen wordt de reflecterende coating aangebracht in combinatie met een waterdichte, vullende coating als ondergrond. Afhankelijk van de helling en het type dak, sparingen en toegepaste isolatie, kan de warmtereductie oplopen van 5-8 graden.

Niet alleen remt de coating de temperatuurstijging, waardoor de koeling minder energie verbruikt. Ook gaat het comfort van de ruimte omhoog doordat er minder werking en spanningen voorkomen in stalen daken en gevels. Het kraakt en beweegt minder en dat is prettig voor medewerkers én constructie.

Wilt u meer weten over de voordelen van energiebesparende dakcoating? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

waarom van heemskerk
  • Wij hebben ruim 20 jaar ervaring in de dak en gevelpanelen, in nieuwbouw en renovatie. We worden vaak ook door bekende panelenleveranciers ingezet, in binnen- en buitenland.

• Energiecoating is milieuvriendelijk en duurzaam.

• Dankzij de reflecterende coating is de temperatuur 5-8 graden lager. Dat maakt het binnenklimaat aangenamer en scheelt aanzienlijk in de energiekosten.

• Wij zijn bekend met alle types panelen, coatings en profielen.

• Door de coating is er minder werking en spanningen in stalen daken en gevels. Het kraakt en beweegt minder en dat is prettig voor medewerkers én constructie.

• Van Heemskerk investeert voortdurend in innovatie en nieuwe technologieën.

Ik heb een deuk of schade in mijn deur of kozij, kun je zoiets onzichtbaar herstellen?

In veel gevallen is de schade gewoonweg onwetend onzichtbaar te herstellen, veel hangt af van de plaatselijke omstandigheden en de staat van de ondergrond en gepleegd onderhoud. Onze vakmensen werken met succes dagelijks aan zowel op nieuwbouw of aan gebouwen die 30-40jaar bestaan, er is dus veel mogelijk.

Welke producten gebruiken jullie, is dat hetzelfde als wat op het origineel zit?

Overheaddeuren zijnbijvoorbeeld  9/10 gevallen voorzien van een coilcoating, ook wel voorgelakt staal of aluminium genoemd. Bijvoorbeeld een colorcoat prisma, pvdf, siliconen polyester, hps plastisol etc. Coilcoating is dus een fabrieksmatig aangebracht proces onder hoge temperatuur, dit kan niet toegepast worden voor een reparatie.Kozijnen en puien, loopdeuren zijn vaak voorzien van poedercoating, dit is een elektrostatisch proces in combinatie met temepratuur, dus ook fabriekswerk onder beheerste en constante omstandigheden.

Hoe dan ook zijn het voor ons prima ondergronden voor onze laksystemen.De producten die wij gebruiken worden hebben hun oorsprong uit de automotive branche en zijn speciaal ontwikkeld  en toepasbaar voor reparatiewerk aan sandwichpanelen en profielen. De lakken sluiten qua duurzaamheid en uiterlijk naadloos aan op de toegepaste coilcoat. We zijn bekend met alle type coatingsystemen en hebben de meest voorkomende kleuren op voorraad.

Hoe zit dat met kleurverschil?

Geen kleur of pand is echter hetzelfde. Elke nieuwe coil ondanks zelfde RAL code of naam heeft een andere kleur of inslag. Dit komt veelal doordat de meeste pigmenten voor lak en verf uit de natuur worden gewonnen en per levering hierdoor verschil kan optreden. Bij metallic is er een andere dimensie wat ze in de vaktaal ''flop'' noemen, dit is de wijze hoe de metallic deeltjes op het oppervlak rusten en wat voor een donker / licht effect kan zorgen, vergelijk het met een langharig vloerkleed, de kleur verandert niet, wel als je er over heen wrijft krijg je licht en donkere plekken.

Panden en beplatingen verkleuren door de jaren heen  één van onze expertises is dat de kleur door ons in het werk ''bijgetint'' wordt met de juiste pigmenten zodat de bestaande kleur evenaart kan worden.

Van Heemskerk beheerst de technieken om tijdens de reparatie de best bijpassende kleur te mengen, wij streven er naar om de reparaties  ''onwetend onzichtbaar'' weg te werken naar tevredenheid van onze klanten.

Wat is jullie werkgebied?

Wij werken zowel landelijk als internationaal, wij zitten dagelijks  door geheel Nederland, Belgie en Duitsland. Ook ver daarbuiten zijn we projectmatig actief, zoals Noord en Zuid Amerika en Midden Oosten.

Voor wie werken jullie?

We werken voor gerenommeerde panelen fabrikanten, pandeigenaren of huurders, vastgoedbeheerders, montagebedrijven, bouwbedrijven en particulieren.

Herstellen jullie ook andere materialen?

Ja, het toepassingsgebied is erg breed, zie hiervoor andere delen op de website, denk hierbij aan herstel van sandwichpanelen en beplating. Maar komen ook in aanraking met composiet en hout constructies, we hebben meestal wel een oplossing ook al staat het niet op de site.

Met welke leveranciers zijn jullie bekend?
  • Reparatie Alpha deuren
  • Reparatie Voskamp deuren
  • Reparatie Nassau deuren
  • Reparatie JM deuren
  • Reparatie MHN deuren
  • Reparatie Novoferm deuren
  • Reparatie Assaabloy deuren
  • Reparatie Alsta deuren
  • Reparatie De Rooij deuren
  • Reparatie Salco deuren
Kunnen jullie ook de delen vervangen?

Het komt voor dat de kozijnen dusdanig vervormd zijn dat reparatie geen zin heeft. Wij kunnen dan ook uw kozijnen, loopdeur of overheaddeurvervangen. We zijn bekend met de meeste fabrieken en merken.